Lapbooki Toruń

Warsztaty metodyczne: Lapbooki

Warsztaty rozpoczną się wykładem dr Marzeny Żylińskiej

Od kultury nauczania do kultury uczenia się, czyli co zrobić, by uczniowie mogli w szkole uczyć się w najefektywniejszy sposób.

Cel warsztatów:
1. Nauczyć uczniów, jak się uczyć,
2. zapoznanie nauczycieli ze strategią pozwalającą przejść od kultury nauczania do kultury uczenia się,
3. zapoznanie nauczycieli z metodami bazującymi na personalizacji,
4. wyjaśnienie różnicy między indywidualizacją a personalizacją,
5. zapoznanie nauczycieli z narzędziami umożliwiającymi przeniesienie,
odpowiedzialności za proces uczenia się z nauczyciela na uczniów,
6. zrozumienie, w jakie działania uczniowie się angażują, a jakie pozostawiają ich obojętnymi.

W poszukiwaniu alternatywy dla szkoły transmisyjnej

Warsztaty dają odpowiedź na pytanie, co może być alternatywą dla wykładów nauczyciela i pracy z tradycyjnymi zadaniami z zeszytów ćwiczeń.

Tematyka szkolenia
– Werbalne metody podawcze. Ich zalety i ograniczenia – eksperyment,
– jak funkcjonuje pamięć? Zapamiętywanie jako produkt uboczny aktywności wykonywanych podczas kodowania informacji,
– od czego zależy, ile uczeń zapamięta z lekcji?
– poznanie teorii metodycznej związanej z tworzeniem lapbooków,
– zapoznanie się z przykładowymi lapbookami i omówienie ich struktury,
– omówienie zalet związanych z przetwarzaniem treści, które mają znaleźć się w lapbookach,
– czego w lapbookach nie powinno być – reprodukcja (Czym różnią się zadania receptywne i reproduktywne od produktywnych),
– tworzenie własnych lapbooków do różnych przedmiotów,
– omówienie materiałów zawartych w stworzonych w czasie warsztatów lapbookach,
– czy oceniać lapbooki? Argumenty za i przeciw.

Warsztaty prowadzą:

dr Marzena Żylińska – zajmuje się metodyką i neurodydaktyką. Przez wiele lat kształciła przyszłych nauczycieli, a także prowadziła i prowadzi szkolenia dla nauczycieli. Współinicjatorka i założycielka inicjatywy Budząca Się Szkoła, wykładowca na kierunku Neurodydaktyka w WSB. Autorka wielu artykułów i dwóch książek „Między podręcznikiem a internetem” i „Neurodydaktyka. Nauczanie i uczenie się przyjazne mózgowi”. – wykład i dyskusja

Ola Żylińska – Absolwentka Wydziału Filologicznego UG w zakresie nauczania języka angielskiego, absolwentka Birkbeck College Uniwersytetu Londyńskiego w zakresie komunikacji interkulturowej. Wspiera działalność Budzącej się Szkoły, interesuje się nowoczesnymi metodami uczenia się. – część praktyczna

Dla kogo?
Warsztaty adresowane są do nauczycieli wszystkich przedmiotów i wszystkich etapów edukacyjnych, na których pracuje się z tekstami.

Kiedy?
13 kwietnia 2019, godz. 10:00 – 16:45

Gdzie?

Szkoła Podstawowa Cambridge Academy, ul. Prosta 4, Toruń

Forma zajęć: Wykład i warsztaty

Cena warsztatów: 300 zł. za osobę (koszt szkolenia z obiadem oraz materiałami)

Po zakończeniu warsztatów uczestnicy dostaną certyfikaty.

Zapisy* i bliższe informacje:
kontakt@edukatorium.edu.pl
792 688 020

*Podczas zapisów prosimy o uwzględnienie Państwa danych do faktury (imienna lub na szkołę/firmę) wraz z numerem kontaktowym. W odpowiedzi na zgłoszenie prześlemy szczegóły rezerwacji wraz z danymi do płatności.

W przypadku rezygnacji z udziału w warsztatach z przyczyn losowych prosimy o informację 7 dni przed datą warsztatów, co umożliwi nam dokonanie pełnego zwrotu i zwolnienie Państwa rezerwacji innym chętnym. W przypadku gdy rezygnacja nastąpi w terminie późniejszym niż 7 dni przed wydarzeniem, umożliwiamy przeniesienie opłaconej rezerwacji na inną osobę lub przesunięcie rezerwacji na inne warsztaty z naszej oferty.