Webinarium – Architektura kompetencji szkolnych

Zapraszamy na spotkanie online z Marzeną Żylińską

Architektura kompetencji szkolnych w świetle wiedzy o funkcjonowaniu mózgu, czyli o tym, dlaczego tak ważne jest, by dzieci nauczyły się wiązać buty.

W edukacji nie ma drogi na skróty, abyśmy mogli się czegoś nauczyć, nasze mózgi muszą wykonać określoną pracę. Czym jest azymut, można uczyć się z książki, czytając definicję, lub idąc z kompasem w ręku przez las lub park i na podstawie własnych doświadczeń, tworząc własną definicję. Co dzieje się wtedy w mózgu? Która metoda aktywizuje więcej różnych struktur? Która umożliwia efektywniejsze zapisanie nowych informacji w strukturach pamięci? Czy postulowane przez wielu reformatorów edukacji wielozmysłowe poznawanie świata, znajduje potwierdzenie w neurobiologii?

„Bogate dziecko, to dziecko bogate w doświadczenia”, twierdzi niemiecki neurobiolog Gerald Hüther. Dlatego tak ważne jest środowisko, w jakim dzieci spędzają pierwsze lata swojego życia. Hüther tłumaczy, dlaczego aktywności mało atrakcyjne z punktu widzenia dorosłych (to tylko zabawa), mogą mieć kluczowe znaczenie dla szkolnego sukcesu.

Co zatem robić, by dobrze przygotować dziecko do szkolnych wyzwań? Zapisać w przedszkolu na angielski, szachy i judo? A może pójść zupełnie inną drogą?

Jeśli chcecie dowiedzieć się, czego uczą się dzieci puszczając latawce, czym jest integracja percepcyjno-motoryczna, jakie aktywności rozwijają układ przedsionkowy i czym jest czucie proprioceptywne, zapraszam na moje kolejne webinarium.

Zarówno nauczyciele, jak również rodzice powinni wiedzieć, że złożone aktywności wymagają integracji różnych zmysłów. Co umożliwia tę integrację? Jakie są skutki jej braku? Z wieloma problemami, które pojawiają się u dzieci w szkole, próbujemy zaradzić, pozostając na poziomie, na którym się ujawniły. To błąd. Jeśli dziecko nie miało okazji rozwinąć prostych aktywności, to nie daje sobie rady ze złożonymi i wtedy trzeba się cofnąć o dwa kroki i pozwolić mu nadrobić to, co jest niezbędne, by wejść na wyższy poziom.

Spotkanie poprowadzi:

dr Marzena Żylińska – zajmuje się metodyką i neurodydaktyką. Przez wiele lat kształciła przyszłych nauczycieli, a także prowadziła i prowadzi szkolenia dla nauczycieli. Współinicjatorka i założycielka inicjatywy Budząca Się Szkoła, wykładowca na kierunku Neurodydaktyka w WSB. Autorka wielu artykułów i dwóch książek „Między podręcznikiem a internetem” i „Neurodydaktyka. Nauczanie i uczenie się przyjazne mózgowi”.

Dla kogo?
Webinarium adresowane jest do nauczycieli, pedagogów oraz rodziców dzieci w każdym wieku.

Kiedy?
16 kwietnia 2019, godz. 20:30 – 21:45

Gdzie?

Online (link będzie przesłany uczestnikom, którzy przesłali nam zgłoszenie mailem, przed spotkaniem)

Cena: 50 zł. za osobę

Zapisy* oraz bliższe informacje:
Prześlij swoje zgłoszenie na adres: kontakt@edukatorium.edu.pl
t. 792 688 020

*Podczas zapisów prosimy o uwzględnienie Państwa danych do faktury (imienna lub na szkołę/firmę) wraz z numerem kontaktowym. W odpowiedzi na zgłoszenie prześlemy szczegóły rezerwacji wraz z danymi do płatności.

W przypadku rezygnacji z udziału w wydarzeniu z przyczyn losowych prosimy o informację 7 dni przed datą spotkania, co umożliwi nam dokonanie pełnego zwrotu i zwolnienie Państwa rezerwacji innym chętnym. W przypadku gdy rezygnacja nastąpi w terminie późniejszym niż 7 dni przed wydarzeniem, umożliwiamy przeniesienie opłaconej rezerwacji na inną osobę lub przesunięcie rezerwacji na inne warsztaty z naszej oferty.