"Nowa Szkoła" - czyli o tym kiedy uczniowie uczą się lepiej i więcej?
Czy uczniowie mogą decydować o tym, czy ocena zostanie wstawiona do dziennika?
"Mogą" - mówi Anna Szulc. I jak się wtedy uczą? - zapytacie.
"Lepiej i więcej" - odpowiada Anna Szulc.
Czy zadania domowe powinny być obowiązkowe?
"Wręcz przeciwnie" - odpowiada Anna Szulc.
"Jeśli zadania są dobrowolne, to uczniowie chętniej je robią i więcej pracują w domu."
A kto powinien decydować o tym, jak na lekcji siedzą uczniowie i z kim pracują? Jak myślicie, jak na to pytanie odpowiada Anna Szulc?
Książka Anny jest książką niezwykle odważną. Napisała wprost, jak postrzega tradycyjny model edukacji. Opisała też swoją drogę, którą od niego odeszła. Anna uczy matematyki w I LO w Zduńskiej Woli. Opisane w książce metody są co roku weryfikowane w czasie egzaminów maturalnych. Autorka pisze też o tym, o ile więcej satysfakcji czerpie dziś ze swojej pracy. W tym własnie sęk, że pruski model edukacji nie służy ani uczniom, ani nauczycielom. Na odejściu od niego wszyscy korzystają.
W otwartym w tym tygodniu sklepie internetowym chciałabym zgromadzić książki, które polecam nauczycielom i rodzicom. Będę też o nich pisać (jak o dotychczas pisałam), przekonując, dlaczego warto je przeczytać.
Przejście od kultury nauczania do kultury uczenia się to proces. Im więcej przeczytanych książek, im więcej rozmów, szkoleń, wykładów i warsztatów, tym większa pewność, że idziemy w dobrym kierunku. Jeśli szukacie inspiracji, sięgnijcie po książkę Anny Szulc, z którą od kilku lat idziemy tą samą drogą.
Link do książki: https://edukatorium.edu.pl/shop/1/ksiazki.html